bild

bild

onsdag 7 mars 2012

Städdille

Steeeda, steeeda, varje freeeda...
Herr B tror att jag håller på att glida in i manins förtrollade/förbannade värld.
Själv tror jag att jag städar lådor och skrymslen för att det är jäkligt fullt i alla lådor och skrymslen.
Enkelt och okomplicerat.
Och typiskt en sån där städning där det ena leder till det andra.
Eller hur?
Sedan är det förstås ett ryggskott som kommer mellan mig och riktiga nappatag i bråtet. Vilket känns friskt och sunt.
Jag menar, vore det mani på gång skulle knappast lite ryggvärk stoppa mig.
Idag satt jag uppallad i sängen och bredde ut innehållet i mina pyssellådor och presentlådor över hela dubbelsängen.
Så fick herr B springa fram och tillbaka och hämta påsar och slänga skräp. Haha.
Och dagens bästa fynd?
Tja, vad sägs om 130 euro bortg(l)ömda på ett säkert ställe efter Barcelonasemestern i somras.
Eller solglasögon till hela familjen köpta för 10-20 kr/st på olika reareor.


I övrigt...
Så är jag väldigt less på att känna mig kedjad till sängen.
Efter tre månader med ryggskott....eh, vänta nu...två dagar är det visst bara, så står jag inte ut längre.
Visserligen åkte jag till stan och lät mig bjudas på middag på lokal men det var en smärtsam resa.
Och imorgon har jag ju mitt stormöte med chefen och hela mitt entourage vare sig jag är fit for fight eller inte.
Fast helst av allt skulle jag vilja vara helad så jag kunde fortsätta min städning.
Innan jag blir begravd under mitt eget bråte. 

2 kommentarer:

  1. Mani eller inte.. Ont i ryggen gör ont! Oavsett. Hoppas Nettan att du kan få bli bättre!! Snart!! Bums!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Var försiktig, du liksom jag vet att man är expert på att avfärda manin när den just dragit igång. Vi vet båda två också att manin till en början är ganska befriande. Så min vän take it easy....

    SvaraRadera